Przedluzenie infrastruktury nad Kanalem Zeranskim - BO2023
"Wygodna i bezpieczna infrastruktura pieszo-rowerowa nad Kanałem Żerańskim" to kolejny, po "Kino w BOK Głębocka" (BO2021), projekt infrastrukturalny mojego autorstwa, który będzie realizowany na Zielonej Białołęce.
W poprzedniej edycji Budżetu Obywatelskiego na 2022 rok pomysł nie został dopuszczony do głosowania. W tegorocznej, przedłużenie infrastruktury pieszo-rowerowej nad Kanałem Żerańskim nie dość, że zostało pozytywnie ocenione, to zdobyło największą liczbę głosów na Białołęce - prawie 3 tys.!!!
Dzięki Waszym głosom, już w przyszłym roku będziemy cieszyć się z porządnej drogi rowerowej oraz ciągu pieszego w najlepszym standardzie, w jakim Gmina Nieporęt wybudowała swoją, prawie 8km, część.
Promocja
Plakat promujący pomysł.
Kredowe grafiki we współpracy z córką.
Nagranie promocyjne z udziałem Izabeli Stelmańskiej, Prezes Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej a prywatnie mieszkanki Białołęki.
Trochę więcej o projekcie:
Lokalizacja brakujacego fragmentu infrastruktury na mapie.
W tym roku Dzielnica Białołęka wykona obrzeża oraz podbudowę pod docelową nawierzchnię w ramach posiadanych środków przyznanych przez m. st. Warszawa - 150 tys. złotych.
Na odcinku od granicy miasta do skateparku w Parku Syrenki zrealizowana zostanie:
- 2,0 m szerokości asfaltowa droga dla rowerów z parkingiem (stojakami) w okolicy skateparku,
- 2,0 m szerokości ciąg pieszy z płyt chodnikowych, który zostanie włączony w istniejący chodnik na terenie parku.
Droga rowerowa będzie odsunięta od istniejących nasadzeń o 0,5m. Takim sam bufor będzie rozdzielał także rowerzystów od pieszych.
Na dalszym odcinku od skateparku do ul. Długorzecznej, zrealizowany zostanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3,5 m z włączeniem do istniejącego zjazdu z wymienionej ulicy z chodnikiem prowadzącym do przejścia dla pieszych.
W okolicach mostu w ciągu ulicy Kobiałka będzie wykonane rozgałęzienie w kierunku południowym umożliwiające w przyszłości przedłużenie infrastruktury w kierunku Żerania.
Myślę, że jest to milowy krok, który przyczyni się do zmiany sposobu postrzegania Kanału Żerańskiego przez włodarzy zarówno w dzielnicy jak i mieście. Dzięki temu niedługo będziemy mogli pokonać całą trasę od Żerania, aż do Nieporętu po wygodnej, a przede wszystkim bezpiecznej asfaltowej drodze rowerowej.
Na razie pozostaje nam cieszyć się z tego małego, acz znaczącego odcinka, a także napawać się widokami po stronie Nieporętu.
LATO 2022
JESIEŃ 2021